Sałatka jajeczna

 U nas tę sałatkę jajeczną lubią wszyscy. Jest bardzo smaczna i przy okazji prosta do przygotowania. Można podać ją na wielkanocne śniadanie, ale sprawdzi się przy wielu innych okazjach. Jestem pewna, że też ją polubicie!

Wielkanoc to nie tylko jajka. Zobacz inne wielkanocne przepisy!

najlepsza sałatka z jajek
Pyszna i prosta sałatka jajeczna

  Przyznam, że zawsze byłam jajowa. Jako dziecko nie bardzo mogłam jeść jajka z powodu alergii, ale ta chyba minęła, a ja kocham jajka miłością wielką i nie wyobrażam sobie życia bez nich. Uwielbiam wszelkiego rodzaju jajecznice z różnymi dodatkami, lubię jajka na miękko, na twardo, sadzone i wszystkie inne. Nie przejmuję się za bardzo opiniami czy jajka są zdrowe czy jednak nie, bo zdania na ten temat zawsze były mocno podzielone i zmieniają się diametralnie co jakiś czas. To tak jak z masłem - jedni je kochają, inni wolą margarynę. Moim zdaniem każdy może robić i jeść co uważa za stosowne, jego wybór, póki nie zmusza innych.

Niech więc każdy mówi sobie co chce, nawet to, że moja sałatka jajeczna to niezdrowa bomba cholesterolowa. Ja i tak ją uwielbiam, i uwielbiać będę! Chcecie przepis?

sałatka jajeczna z kukurydzą
uwielbiam tę sałatkę jajeczną i Wy też ją polubicie

Zobacz przepisy na kolorowe i pyszne jajka faszerowane!

- Jajka z pieczarkami i zielonym groszkiem

- Jajka z fioletową pastą i curry

- Jajka z kozim serem i burakiem

- Jajka z ziemniakami i śledziem

- Jajka z szynką

- Jajka z marchewką i pekanami

- Jajka z fetą i suszonymi pomidorami 

- Jajka z łososiem i chrzanem

- Jajka wiosenne z chwastami

- Jajka z wędzonymi szprotkami

- Jajka z boczniakami i orzechami 

- Jajka z kremem serowym  


Sałatka jajeczna 

czas przygotowania: 30 minut 

składniki:

  • 10 świeżych jaj kurzych
  • 1 puszka kukurydzy konserwowej 400g
  • pęczek szczypiorku
  • 1 mała lub 1/2 większej cebuli czerwonej
  • 1 łyżka musztardy, użyłam chrzanowej 
  • 3-4 łyżki majonezu
  • do smaku: sól, pieprz czarny świeżo mielony

jak zrobić sałatkę z jajek
do przygotowania sałatki z jajek potrzeba jajek i kilku składników, które na pewno macie w domu

Jak zrobić sałatkę jajeczną?


Jajka ugotowałam na twardo, ostudziłam w bardzo zimnej wodzie i obrałam ze skorupek. Pokroiłam w grubą kostkę, ale może też być drobniej jeśli tak wolicie, wsypałam do miski. Kukurydzę dokładnie osączyłam z zalewy, dodałam do jajek. Cebulę pokroiłam dość drobno, szczypiorek posiekałam, dosypałam do poprzednich składników. Dodałam majonez, musztardę i wymieszałam delikatnie. Doprawiłam do smaku solą i pieprzem. 

I to wszystko co trzeba zrobić więc jak widzicie jest to szybka, i tak jak mówiłam, prosta sałatka. Można ją jeść zaraz po przygotowaniu, ale jak postoi kilka godzin w lodówce i smaki się przegryzą to będzie jeszcze lepsza. 

jajka na wielkanoc
Wielkanoc bez jajek? niemożliwe!


2 komentarze:

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger